דף הבית » תורתה של אמה

"ברהמן הוא האהבה" – מדיטציה ושאלות תשובות בחוף הים

[ 9 באפריל 2014 | | אין תגובות ]

4 באפריל, אמריטפורי

098ashram12

שאלה: אמה, אם הכל זה ברהמן (אלוהים) – אם אני ברהמן, את ברהמן, המיקרופון הוא ברהמן – אז מה הצורך בכל התרגולים הרוחניים האלה שמטרתם טיהור המיינד?

אמה: בני, מים הם מים, המים בנהר הם מים, מי ים הם מים ומים מסוננים הם גם כן מים. אבל האם אתה שותה את כל סוגי המים? לא. באותו אופן, מים יכולים להיות בטמפרטורה של 10 מעלות, 20 מעלות, 40 מעלות, 100 מעלות… אבל רק מים רתוחים יטהרו את כל החיידקים. ברהמן הוא עיקרון האהבה. האהבה הזאת היא כמו סולם עם מספר שלבים. השלב הנמוך ביותר של אהבה היא אהבה אנוכית – אתה אוהב פרה בגלל שאתה אוהב את החלב שהיא נותנת. כשהפרה לא מניבה יותר, אתה מוכר אותה לקצב. זוהי גם אהבה, אבל אהבה מדרגה נמוכה. משם עלינו לעלות לאהבה אמיתית, אהבה חסרת אנוכיות.

זה נכון: הכל זה ברהמן. אך האם אתה יכול לראות אמת זאת גם כשגוערים בך, מבקרים אותך, צוחקים עליך, או אפילו מכים אותך? אם אתה יכול להישאר שליו ולשמור על השקט הנפשי במצבים כאלה, אזי אין יותר מה לטהר. עד אז, יש להמשיך בתרגולים כמו מדיטציה, שינון מנטרות וכו'

פעם היו שני Sadhus (אנשים קדושים). הם צמו כל היום והיו רעבים. מוקדם יותר הם קיבלו אוכל כנדבה, אך חיכו לשקיעת החמה על מנת לאכול אותו. הם הגיעו לנהר והחליטו להישאר ללילה. אחד מהם רצה להתרחץ לפני האכילה, הוא נכנס למים וחברו התחיל לאכול. כשחברו סיים את חלקו הוא עדיין היה רעב. הוא חשב לרגע והחליט לאכול גם את החלק השני. כשהחבר האחר חזר הוא שאל איפה המנה שלו. ה sadhu  הראשון השיב בציטוט מה Bhagavad Gita: "אם אתה אוכל או אני אוכל, זוהי אותה אש עיכול (vaishvanara) אשר מעכלת את האוכל." מתוך משפט זה הבין חברו שהוא אכל את כל האוכל והוא לקח מקל והחל להכות את הראשון שצעק "עצור! מה אתה עושה?" השני השיב בציטוט אחר מה Bhagavad Gita "נשק לא פוגע ב עצמי (Self), אש לא שורפת אותו…"

ילדים, אתם לא יכולים להשתמש במשפט "aham Brahmasmi" (אני הוא ברהמן) כתירוץ לרמיסת זכויותיהם של אחרים. להיפך, מי שבאמת יודע את "aham Brahmasmi" לא יכול אפילו לחשוב על לפגוע באחר. כשאתה יודע שאתה הוא ברהמן, הרעב של אחרים הופך להיות הרעב שלך. הצער של אחרים הופך להיות הצער שלך. השמחה של אחרים הופכת להיות השמחה שלך. אם זו היא ההתנסות שלך אז אין יותר מה לטהר.

עלינו לראות כל אחד וכל סיטואציה בחיים כמראה. כיום, כשמישהו גוער בנו, אנו חווים צער. כשמישהו אוהב אותנו אנו חווים שמחה. היעזר בזה על מנת להבין שכשאתה גוער באחרים, הם גם חווים צער וכשאתה אוהב אותם הם חווים שמחה. בצורה זו אנחנו יכולים ללמוד מהתנסויות אלו ולהרחיב את תחושת העצמי שלנו.

אם אתה רואה טוב בכל מקום, אז אין צורך בזמירת מנטרות, פוג'ה או כל צורה אחרת של תרגול רוחני. אתה לא צריך דבר.

(צפו באמה שרה באותו האירוע)

אם אתה רואה מישהו שנפל לתעלה ואתה אומר "הוא ברהמן, התעלה היא ברהמן" וממשיך ללכת, אז ישנה בעיה עם התפיסה שלך. אם באמת תראה אותו כברהמן, אתה תעזור לו לצאת מהתעלה. חמלה תתעורר בך.

אם מישהו גוער בך, צוחק עליך, כועס עליך, עליך לעורר את הידע הזה ולהבחין "אני לא הגוף. אני לא המיינד. האם יש מישהו נפרד ממני שעליו אני כועס?" ולשמור על השלווה. אם אתה יכול לעשות זאת, אז זה מספיק.

עד אז, עלינו להמשיך לעשות לתרגולים רוחניים שיעזרו לנו לטהר את המיינד.

רק בגלל שהכל הוא ברהמן אין זה אומר שנשתה מי שופכין. ידע צריך להיות מעשי. עלינו לראות את הצפרדע כצפרדע ואת הפיל כפיל. לראות את הכלב ככלב, את החתול כחתול. על תראו את הפיל כצפרדע וצפרדע כפיל. הבינו את טבע העולם ואת הדברים שבו וקבלו את זה. אם אתה מכיר את טבעו של הכלב לא תופתע כשהוא נובח. זהו טבעו של הכלב. אם אתה יודע שזיקוקי דינור עומדים להתפוצץ לא תופתע כשזה קורה. אך אם לא תדע, אתה עלול להתעלף.

ילדים, אנחנו זקוקים ל: nitya-anitya vivekam – היכולת להבחין בין מה שהוא קבוע למה שהוא זמני. בזמן זה אנחנו צריכים להיות מעשיים, לכן זה חשוב ללמוד את הכתבים.

פעם היה אדם שלמד מהגורו שלו שהכל זה ברהמן. יום אחד הוא הלך עם אח שלו וכלב התקיף אותם. האח ברח בריצה אבל האדם נשאר לעמוד. אחיו אמר לו "תברח! זה כלב חולה בכלבת!" האדם לא זז ממקומו והכלב נשך אותו. למחרת הוא התלונן בפני הגורו שלו "אמרתי לי שהכל זה ברהמן. אני חשבתי 'אני ברהמן, הכלב ברהמן, למה שאברח?' אך בכל זאת ננשכתי." הגורו ענה, "למה לא יכולת להבין שאחיך שייעץ לך לברוח הוא גם כן ברהמן?"

עד שתהיה לך הבנה נאותה, עליך להשתדל על מנת לטהר את המיינד שלך. עליך להבחין neti neti "לא זה, ולא זה". עליך ללמוד את הכתבים.

אמור דברים טובים תמיד, עשה דברים טובים תמיד, חשוב דברים טובים תמיד. הישמר מהשפעות שליליות. כך עלינו לחיות את חיינו.

הוסף תגובה !

באפשרותך להגיב או לשלוח טראקבק מאתרך. באפשרותך גם להירשם ולקבל עדכונים באמצעות RSS.

תגיות HTML מורשות לשימוש:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

הבלוג תומך בצלמיות. באפשרותך להירשם באתר Gravatar.