דף הבית » תורתה של אמה

הקנו ערכים רוחניים על מנת לשנות את המיינד ולמנוע ניצול מיני

[ 9 בדצמבר 2018 | | אין תגובות ]

מתוך דבריה של אמה בוועידה הבין-דתית באבו דאבי לשמירה על כבוד הילדים בעולם הדיגיטלי

20 בנובמבר 2018, אבו דאבי

על מנת למצוא פיתרון למשבר העולמי הגדל של ניצול מיני של ילדים ברשת, השתתפה אָמַה בפורום הראשון של הברית הבין-דתית לקהילות בטוחות יותר, "כבוד הילד בעולם הדיגיטלי," בהזמנתם של ממשלת איחוד האמירויות. הפורום התרחש באבו דאבי תחת חסותו של השייח מוחמד בִּין זַיֶד אַל נָהַיַן, הנסיך המוכתר של אבו דאבי וסגן המפקד הראשי של צבא איחוד האמירויות, יחד עם הוועד הניהולי בראשו של השייח סָיֶף בִּין זָיֶד אַל נָהַיַן, סגן ראש הממשלה ושר הפנים של איחוד האמירויות.

 

ועידת מנהיגי הדתות בוַוַאהַט אַל קָרַאמַה. ברקע מסגד שייחזַיֶד.

בפורום, אָמַה נשאה את נאום הפתיחה כחלק מקריאה לעשייה ע"י מנהיגי האמונות השונות והשתתפה בועידת מנהיגי האמונות אשר התרחשה באתר ההנצחה וַוַאהַט אַל קָרַאמַה, אשר שם היא וחמישה מנהיגי דתות בכירים התחייבו לתמיכתם בהצהרה לשמירת הילד הבין-דתית של אבו דאבי.

 

אָמַה גם הוזמנה ע"י השייח סָיֶף בִּין זַיֶדאֶל נָהַיַן לארוחת ערב עם משפחת המלוכה במוזיאון הלובר באבו דאבי.

 

הבעיה אמיתית ובמגמת צמיחה—ילדים ונערים מתבגרים מהווים כרבע מיותר מ- 3.2 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, ו- 800 מיליון המשתמשים הצעירים הללו מצויים בסכנה גוברת מתקיפה מינית, ניצול והטרדה. עפ"י מחקר שערכה מייקרוסופט ב- 2015, כ- 720,000 תמונות של תקיפה מינית של ילדים מועלות לרשת בכל יום.

 

הנאום של אָמַה התבסס על ההתנסות האישית שלה, כתוצאה משיח ישיר עם עשרות אלפי קורבנות של ניצול ותקיפה מינית מכל העולם במהלך שלושים השנים האחרונות.

 

 

"הנפש האנושית היא מסתורין—חידה—היכן שאמת ושקר,אלים ושדים, טוב ורע כולם מעורבבים ביחד," אמרה אָמַה. "אחד מגורמי הסבל המגונים ביותר, הדוחים והמסוכנים בנפשו של האדם הוא הדחף לתקוף ולנצל מינית אדם אחר."

 

אָמַה התמקדה בצורך של הורים לגלות ערנות להתנהלות של ילדיהם ברשת ומחוצה לה, וגם לטפח יחסים אוהבים עם ילדיהם בהם הם ירגישו בטוחים מספיק לקיים שיח גלוי לב איתם לגבי טרדותיהם.

 

אָמַה הדגישה את החשיבות ההורית בהקניית ערכים רוחניים לחיי ילדיהם כדי לעזור להם להפוך למבוגרים בריאים בעלי שליטה עצמית וחמלה, כך שיתנהגו לאחרים באהבה וכבוד. 

 

"אם החוק ואכיפתו היו אפקטיביים, מדוע הניצול המיני ממשיך לצמוח בקצב מדאיג? אף על פי שהאו"ם, ממשלות וארגוני רווחה כולם פועלים נגד זה, מדוע אין אנו רואים שיפור? ביודעין או שלא ביודעין, ישנו מרכיב מרכזי שמתעלמים ממנו— ערכים רוחניים. ערכים רוחניים נחוצים לפיתוח תרבות של הלב. הבית צריך לספק אווירה שתקנה תרבות זו כבר מהילדות."

 

אָמַה גם התייחסה ליתרונותיה וחסרונותיה של רשת האינטרנט, מדיה חברתית וטלפונים חכמים, בהסבירה שבדומה לכל טכנולוגיה חדשה, נחוצה תשומת לב גדולה לגבי השימוש בה—דבר שאָמַה אומרת שכרגע לא קורה.

 

"אין ספק שטכנולוגיה מודרנית היא ברכה לאנושות. אך, אנו גם צריכים להכיר בכך שרבים מסתירים את פניהם האמיתיות מאחורי מסכה שנוצרה ברשת החברתית, עושים שימוש בזהות בדויה בכוונה לנצל אחרים. בעבר אנשים פחדו מרוחות רפאים ורוחות רעות. בימנו, בעיה גדולה הרבה יותר תפסה את מקומה. אנשים מפחדים מאלה אשר חיים איתם תחת אותה קורת הגג—בני הזוג, קרובים, משפחה וחברים. הם תוהים, 'האם יש מצלמות נסתרות בביתי, או אפילו בחדר האמבטיה?' כעת, אפילו בני משפחתנו לא יהססו למכור תמונות עירום שלנו ברשת החברתית ולהפוך אותנו לקורבנות פורנוגרפיה.

 

"טכנולוגיה דיגיטלית ומדיה חברתית הינן רבות עוצמה. עלינו לגלות עירנות רבה ואיפוק בשימוש בהם. אחרת, ברכות אלו יכולות להפוך למקור של הרס. בייחוד, כאשר אנו קונים טלפונים וטבלטים לילדים, נחוצה השגחת הורים קפדנית. ההורים צריכים לחסום אתרים מסוימים."

 

לאחר נאומה של אָמַה, דיברו רבים אחרים. הפורום היה הראשון במה שמתוכנן להיות סדרת מפגשים לעידוד שיח בין-דתי גלובלי בנוגע לאתגרים המשפיעים על בטיחות ובטחון הקהילות בעולם. 

 

השייח סַיִף בִּין זַיֶד אַל נָהַיַן, סגן ראש הממשלה ושר הפנים של איחוד האמירויות נפגש עם אמה. ד"ר אימאם אוּמֶר אַחְמַד אִילְיַאסִי, האימאם הראשי של ארגון האימאמים של הודו במזרח התיכון.

 

מעל לכ- 450 מנהיגי אמונות מכל הדתות השתתפו באירוע. בנוסף לאָמַה, מנהיגי הדתות שהשתתפו כללו את פרופסור ד"ר אַחְמַד אַל טָיֶב, האימאם הגדול של אַל-אַזַהַר והנשיא של מועצת זקני השבט המוסלמים; הקרדינל לואיז אנטוניו טגלה, הארכיבישוף של מנילה; הוד רוממותו מטרופוליטן אמנואל, בישוף הפטריארכיה הקוֹנְסְטַנְטִינוֹפּוֹלית של הכנסייה האורתודוקסית המזרחית; הרב מיכאלשודריך, רבה הראשי של פולין; המכובד קֶיְשִי מִיאַמַטוֹ, מנהיג המְיוֹצִ'יקָאִי; בְּהַאִי שָהִיבּ בְּהַאִי ד"ר מוֹהִינְדֶר סִינְג אביר של המסדר האימפריה הבריטית ומסדר סן גרגורי; יושב ראש, גוּרוּ נָאנַק נִישְקַאם סֶוַוַאק גַ'אתַ'ה; ועוד מנהיגים מדתות נוספות. זוכה פרס נובל לשלום קָאִילַש סַאתְיָרְתִ'י; מרתה סַנְטוֹס פַּאִיס, נציגה יחודית של מזכ"ל האו"ם בנושא אלימות כנגד ילדים; מָאוּד דֶה בּוֹאֶר-בּוּקְוִוִיצִ'יאוֹ, מגיש הדוחות הייחודי של האו"ם בנושא מכירה וניצול מיני של ילדים נאם גם בפורום.

 

פורום הברית הבין-דתית אשר נעשה בתיאום עם מספר ארגונים בינלאומיים עם התמחות והשפעה בין-דתית לשמירה על ילדים, ביניהם האוניברסיטה האפיפיורית, יוניס"ף, וִוִי פּרוֹטֶקְט גְלוֹבָּל אֶלַיֶנְס, כבוד הילד בעולם הדיגיטלי, אַרִיגָטוֹ אינטרנשיונל, דתות למען שלום וסיום אלימות נגד ילדים.

 

הוסף תגובה !

באפשרותך להגיב או לשלוח טראקבק מאתרך. באפשרותך גם להירשם ולקבל עדכונים באמצעות RSS.

תגיות HTML מורשות לשימוש:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

הבלוג תומך בצלמיות. באפשרותך להירשם באתר Gravatar.