ראשי » מדיטציה

מדיטציה

אמה מחשיבה את המדיטציה ככלי מרכזי. היא ממליצה לכל אדם בכל גיל לתרגל באופן יום יומי. אחרי שנים של פניות מצד מתרגלים אמה בנתה תרגול שמותאם לחיים המודרניים – כוללת מספר תרגילי יוגה ומדיטציה ואורכת כ 25-30 דקות ביום

הטכניקה מועברת החל משנת 2003 ללא תשלום, באופן קבוע במרכזים של אמה ברחבי העולם. לפרטים

חוויות מתרגלים

"על ידי ריכוז בדמות, בצורה בצליל או באור, נהיה מסוגלים להביט פנימה בשלווה, להיות שלמים עם עצמנו ולהיות שמחים בכל מצב. מצב זה של שלווה או של מציאת המרכז, זה מה שהמחפש האמיתי שואף אליו ולכן הוא אינו טורח לגבי העבר או העתיד. הוא מתמקד בכאן ועכשיו. זה מה שידוע בתור לזכור את אלוהים. זכירת האל יכולה לקרות רק כאשר אתה משחרר את העבר ומפסיק לחלום לגבי העתיד. אז המטוטלת של המיינד מפסיקה להתנדנד הלוך וחזור. אז מגיע מצב של שיווי משקל ואז אתה פשוט נמצא, בחוסר התנועה של רגע העכשיו, רגע ההווה."

הנחיותיה של אמה למדיטציה

"ילדי, כשאתם יושבים במדיטציה אל תחשבו שאתם יכולים לעצור את המיינד, את המחשבות, תיכף ומיד. בהתחלה, עליך להרגיע כל חלק וחלק בגופך. שחרר את הבגדים אם הם לוחצים. ודא כי עמוד השדרה זקוף וישר. אז, סגור את העיניים והתרכז בנשימה. עלייך להיות מודע לכל שאיפה ולכל נשיפה. באופן רגיל, אנו נושמים מבלי להיות מודעים לנשימה אבל זה לא אמור להיות כך. עלינו להיות מודעים לתהליך הנשימה כולו. אז הראש יהיה עירני."

"ילדי, אל תנסו לעצור את המחשבות בכוח, כשאתם יושבים למדוט. המחשבות יצוצו פי עשר כשאתם עושים זאת. זה בדיוק כמו ללחוץ על קפיץ. נסו למצוא את המקור שממנו יוצאות המחשבות, ולשלוט במחשבות בעזרת הידע הזה. אל תכניסו את הראש למצב של מתח.אם חלק כלשהו מגופכם מתוח וכואב, תשומת ליבכם תתרכז בו. לכן, הרגיעו כל חלק מגופכם, והתבוננו במחשבות בעירנות מוחלטת. אז המיינד ירגע מעצמו."

"אם תשב כך לזמן מה, המיינד יהפך רגוע. אתה יכול להמשיך במדיטציה על ידי התמקדות בנשימה. אפשרות נוספת היא למדוט על דמות אלוהית שאהובה עלייך. אם המחשבות מתחילות לנדוד, פשוט חזור חזרה. אם אינך מסוגל לעשות זאת זה מספיק להתבונן לאן המחשבות הולכות. המיינד צריך להיות תחת השגחה, תוך התבוננות ואז המחשבות יפסיקו לנדוד ויהיו תחת שליטתכם."

אמה במדיטציה

אמה במדיטציה

אם אינך מאמין באלוהים….

"בכל מצב שיש לך זמן פנוי, שב ביחידות ונסה לדמיין את הכל בתור אור טהור. התבוננן בשמיים ונסה להתחבר למרחב שלהם, לפתיחות. התבונן פנימה וצפה במחשבות ונסה לעקוב אחריהם עד מקורם. תן הוראות לראש כמו "הו, מיינד…למה אתה נמשך לדברים חסרי חשיבות? אתה חושב שזה יביא לך סיפוק ושמחה אבל זה לא כך. דע שזה רק יטביע את האנרגיה שלך ולא יתן לך דבר פרט לחוסר מנוחה ומתח מתמיד. הו, מיינד , הפסק לנדוד. חזור אל המקור ונוח בשלווה."

שאלה: אמה, המיינד שלי רץ ומתרוצץ תמיד כשאני מנסה להתרכז.

אמה:" זהו טבען של המחשבות, של המיינד, להתרוצץ. המיינד אינו יכול לשבת בשקט. ברגע שאנו מנסים להשקיט את המיינד על ידי התרכזות באובייקט המדיטציה, אנו רואים כי הוא מתרוצץ עוד יותר. יותר מחשבות יצוצו. יתכן כי מתרגלים מתחילים יהפכו מתוסכלים מכמות המחשבות העצומה שתצוץ בזמן המדיטציה. מחשבות אלו והנטייה של המיינד תמיד היו שם אבל בגלל שאנו עוסקים בפעילויות שונות, אף פעם לא שמנו לב לכך. מחשבות אלו באות לידי ביטוי כאשר אנו מפסיקים להעסיק את המוח עם כל הפעולות ומנסים להתרכז בנקודה אחת. תרגול מתמיד בשילוב עם נחישות, הן הדרך היחידה להתגבר על המיינד. לכן בזמנים אלו אל תפחדו ואל תתייאשו. המשיכו בתרגול הרוחני בנחישות."

"אל תחששו ממחשבות שליליות. המיינד הוא בסך הכל אוסף של מחשבות. חשבו כי המחשבות השליליות צצות משום שהגיע זמנן להעלם. הזהרו לא להזדהות עימן. נסו לפתח את היכולת להתבונן מהצד בתור עד בזמן שהמחשבות עוברות בראש. זה יחזק את המיינד."